внутренний иеловек

非lof转载请私信我授权,谢谢。
 

守夜人梦话

标题自相矛盾了ww

这里堆积萨莎失眠时候的各种小段子。
各个之间不相干。
欢迎大家和我交流。

1.
天空把大块大块的云朵倒进我眼眶
从此我的泪水只从天空落下
不是咸的
只是和云朵一样泛着洁白的苦

2.
入睡之前适合做梦
这样睡眠便不会过于沉重
梦见明天的暖阳和明天的熏风
故事里的人要在下一章相逢
距离十二小时外的流星
追逐着我、步履匆匆
此刻已经入睡的人
紧张的明日也跟着他放松:
躁动的姑娘啊
快闭上你的眼笼
月光流淌的夜里
入睡前适合做梦

3.
他站在我身边
捧着一杯咖啡
等着我开口说话
我知道他在看我
但我不急着回答
因为即使是他也不能
给我不属于我的东西

后来他静悄悄地走了
绕过装满愁绪的杯子
思绪被他的眨眼声打断
我还是没有找到答案

4.
Berkeley3:16p.m.

Watching over from 3rd floor
up into the greying sky and down on
the darking street,
I can make warm tea, but
I cannot warm that sparrow
wordlessly standing next to the naked tree.
Neither can I warm myself burdened
by thought and emotion
and not knowing what to expect.
The tangerine lamp light coats
Fitzgerald's book with the color of sunset,
reminding me of fading love
and passing dreams.
The night is still on its way,
carrying bottles of beer
and I am on my way to California spring.

5.
They never know how does it feel when one is constantly driving on with no place and time to rest. It seems to me that once I stop racing, my body would collapse, my muscle toring away by the wild wind and my bones falling onto the earth, breaking to pieces.

They never know how does it feel to be constantly moving around, always seeking warmth in other people but could only turn to oneself for help. It feels like driving on a remote night road by yourself. Once you stop, you get lost. Once you notice that you are lost, you do not feel like living anymore. Before the days come to an end, you want to end it yourself.

They will never know what it means to be forever on the road. You have nowhere to go although you can go to anywhere. You do not attach to anyone, even yourself. You do not know what you want. You just keep riding like you are fxxking crazy, and smile to everyone you meet along the way you go without further expression. So lonely and so real —— you fill the engine with your sweat and blood, and you leave your room before the sun rises.
.

6.
夜晚的邮差不要来扣我的门
并没有必要叫我收到梦的信封

7.
Do not look at me
You naked loneliness,
cause there is no way
for me to reach you.

So please, dear,
do not stare at me.
Sorry, but we cannot
witness the sunrise together
side by side.
 
Would you please,therefore,
do not gaze at me?
with your distant eyes
—— heaven and earth
stand between us.

Thus I pray to you my dear, tonight,
high above that solid horizon,
hangling on the swelling sky:
Send me to your bosom and hear me cry
and pour your light into my burning eyes.

To Moon - Alexandra

8.
当我们不需要理智时
诗歌才来找我们
当我们恢复理智时
诗句才会住下

因此我借着写诗的理由
让那个小孩子痛哭流涕
然后由这诗的末尾
用大人沉默的脸孔封缄

9.
黄昏需要晚霞
而我不需要回家
秋天有些萧瑟
我把老故事点燃了 取暖
自说自话

10.
我把自己写在一片纸上风干
我把自己浸在一口井里淘洗
为了遗忘
我用尽全力
我走到远方
是为了变成你们眼中的陌生人
让一腔心事沿途散落成无人问津的花朵满地
我远离人群
是为了失去他们在意的一切
在酒馆里被人嘲笑时
也能一边落拓,一边毫不在意。

11.
我害怕港口传来的汽笛声
正如我害怕医院的心电仪
我害怕火车站的售票窗口
和邮局里供人自取的圆珠笔
我害怕十字街口的红绿灯
也害怕地铁到站时的警铃
我害怕我的门把手转动
更怕门关之后一切归为沉寂
我害怕走廊里的灯
和客厅的落地玻璃
它们提醒我
你已经消失、远离
“嘟!——”“嘟!——”
半夜里响彻梦境的汽笛
忘记回头的旅人啊
她一直在那里等你

12.
他们在夜里泼水
重力还没有睡着
于是十万伏的电流
一毫秒内贯穿后脑
翻滚
挣扎
脱水的鱼也无法表达
身上洒满了温暖的泥土
我背朝地面
在死亡和梦境中间躺下

下面是场景还原:
凌晨一点半守夜大妈在洗衣服,泼水。
晚上大家都要睡觉,但是万有引力不睡觉,所以水落在地上发出声响,就像十万伏电流的声音,传进我耳朵响彻我的颅腔。

室友她们半梦半醒间翻身不停,有如挣扎着的脱水的鱼。然而让她们睡不安稳的理由是什么,我也不知道。

被子好温暖啊,就像温暖的夏季土壤。我背朝地面躺在床上,等着死亡或者梦境带我走吧。

13.
(原话好像来自打雷姐,我只是翻译)
live fast,die young,be wild,and have fun.
放纵生活,至死不衰,桀骜不羁,纵情欢乐。

评论
热度(7)
© 亚历山德拉 | Powered by LOFTER